Несебърското училище СУ „Любен Каравелов“ бе дадено за пример за успешно приобщаване на дете със специални потребности към образователния процес. С добрите практики, прилагани тук, се запознаха гости от Полша, водени от Регионален център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование в Бургас, който работи в добър синхрон с най-голямото училище в общината. Визитата в СУ „Любен Каравелов“ е част от партньорски срещи и обмяна на опит между специални педагози от Начално училище с интегрирани класове с деца със специални потребности от гр. Елк – Полша и РЦ – Бургас. Гостите присъстваха на урок с ученик със зрителни затруднения. Обучителната проява започна с индивидуални занимания с детето в ресурсния кабинет на СУ „Любен Каравелов“.Гостуващите специални педагози наблюдаваха професионалната работа на своя колега, четивните умения на ученика, както и уменията му за ползване на оптични средства. След това присъстващите се запознаха със спецификата на работа със същото дете в масовия клас, като влязоха в час по история. Гостите видяха диференцираните занимания, които се осъществяват с ученика, за да се чувства той като част от класа и като част от общия образователен процес.
Училището в Несебър има много добро отношение към деца със специални потребности, има добър синхрон и екипност между него и нас, благодарение на което се осъществява успешна интеграция в клас, споделиха след края на обучителната проява от Регионален център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование в Бургас. Оттам информираха, че за гостите от Полша е било от изключителна полза посещението в Несебър. От РЦ-Бургас информираха още, че полските им колеги са останали с много добри впечатления, придобити от индивидуалното и групово занятия, състояли се в СУ „Любен Каравелов“. Освен гости от Полша, на заниманията присъстваха и представители на регионалните центрове в Сливен, Перник и София, които също оцениха високо работата с ученика.
Ресурсният кабинет в СУ „Любен Каравелов“ съществува от 12 години. В него ресурсен учител от РЦ-Бургас обучава индивидуално всеки един ученик със специални потребности.