ИЗБОР НА ОДИТЕН КОМИТЕТ

П Р О Т О К О Л      № 1

от заседание на комисията, определена със Заповед № 3450/10.10.2024 г. на Кмета на Община Несебър, за провеждане на процедура за подбор на двама външни и един вътрешен членове на Одитния комитет на Община Несебър

 

Днес, 19.12.2024 г., от 9.30 ч., в административната зала  в сграда на Община Несебър, находяща се на адрес: гр. Несебър,  ул. „Еделвайс“ № 10, определената със Заповед № 3450/10.10.2024 г. на Кмета на Община Несебър комисия в състав:

Председател:  Иван Гургов  – заместник кмет „Бюджет и финанси“

и членове:

  1. Диана Терзиева  – ръководител на Звено за вътрешен одит;
  2. Виктор Борисов – заместник кмет „Правно обслужване и общинска собственост“;
  3. Росица Маркова – началник отдел „Човешки ресурси и ТРЗ“
  4. Антоанета Харизанова – началник отдел  „Бюджет и РР“,

проведе първо заседание за избор на членове на одитния комитет на Община Несебър.

Заседанието протече при следния дневен ред:

І. Запознаване на комисията с информация от дирекция „АОРГСН“ за постъпили заявления за участие в подбора на външни членове;

ІІ. Преценка съответствието на представените документи от кандидатите  с определените изисквания, предвидени за заемането на обявената позиция, с оглед допускане на кандидатите до втори етап интервю;

ІІІ. Предложение за вътрешен член за одитния комитет.

І. На 10.10.2024г на сайта на Община Несебър http://www.nessebar.bg,  раздел „Инфоцентър“ е публикувано Обявление за набиране на кандидати за определяне на двама външни членове на Одитния комитет в Община Несебър с мандат 3 /три/ години, на основание Наредбата за процедурата за определяне на състава и дейността на одитните комитети в организациите от публичния сектор и Заповед № 3450/10.10.2024 г. на Кмета на Община Несебър. Обявата е поставена и на информационното табло сградата на Община Несебър на същата дата. Определен е 14- дневен срок за подаване на документи от заинтересованите лица, който изтече на 24.10.2024г.

До 24.10.2024г, 16,30 ч, са постъпили 2 бр. заявления за участие в процедурата, като документите са предадени по деловоден път на РВО. Заявленията, в едно с представените документи към тях, бяха представени от РВО на останалите членове на заседанието на комисията.

Комисията констатира, че в определения срок за подаване на документи за участие в подбора, в деловодството на Общината са постъпили 2 (два) броя  заявления  от следните кандидати:

  1. Гинка Радуйчева – вх. рег. №  Н4-ВО-4068/23.10.2024 г.;
  2. Галина Петкова –  вх. рег. №  Н4-ВО-4069/23.10.2024 г.

Всяка кандидатура се провери за наличието на изисканите документи от кандидатите съгласно обявлението:

  • заявление за участие по образец съгласно Приложение №1 към чл.6 от Наредба за процедурата за определяне на състава и дейността на одитните комитети в организациите от публичния сектор;
  • копия на документи, доказващи придобита образователно-квалификационна степен  „магистър“;
  • копия от документи, удостоверяващи наличието на професионален опит по чл.18, ал.1, т.2 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор (копия от трудова книжка и/или служебна книжка и др.);
  • други документи, удостоверяващи допълнителна квалификация и придобити сертификати в областта на управлението и контрола, вътрешния или външния одит- по преценка на кандидата.

При разглеждане на представените от кандидатите  документи, комисията за подбор установи, че същите удостоверяват изпълнението на минималните и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността.

Резултатите от преценката на представените документи от кандидатите са отразени в следващата Таблица:

Име, презиме и фамилия на кандидата Представени ли са всички документи, които се изискват според обявата Представените документи удостоверяват ли изпълнението на изискванията, предвидени за заемането на обявената позиция Основание за недопускане
Гинка Радуйчева Да Да няма
Галина Петкова Да Да няма

Кандидатите са декларирали, че са запознати, че в случай, че бъдат избрани за член на одитния комитет, трябва да декларират, че не участват в друг одитен комитет, изграден по реда на Закона за вътрешен одит в публичния сектор,  включително в организация по чл.18, ал.4 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор.

Въз основа на извършената проверка и преценка комисията единодушно реши:

  • Допуска до втори етап /интервю/ следните кандидати:
1.      Гинка Радуйчева
2.      Галина Петкова
  • Не допуска до втори етап /интервю/ следните кандидати:

Няма недопуснати кандидати.

  1. Комисията взе решение: интервю с допуснатите кандидати да се проведе на 30.01.2025г. от 10.00 часа в сградата на Община Несебър, с адрес гр. Несебър, ул. „Еделвайс“  № 10, зала – партер.

Покана за явяване на интервю, указваща часа, датата и мястото на провеждането му да бъде изпратена до допуснатите кандидати на посочения от тях в заявлението за участие адрес за кореспонденция.

ІІІ. По отношение на т. 5 от Заповед № 3450/10.10.2024 г. „задължава комисията да предложи вътрешен член на одитния комитет в Община Несебър, отговарящ на изискванията на 18, ал. 1 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор“, и съобразявайки се с изискванията на същия, а именно: „да имат придобита образователно-квалификационна степен  „магистър“; най-малко 5 години стаж в областта на управлението и контрола, вътрешния или външния одит и да не участват в друг одитен комитет; както и да не са длъжностни лица по чл. 7, ал. 1 от Закона за обществените поръчки“, то председателят на комисията предложи за член на одитния комитет от страна на общинска администрация Несебър да бъде Дочка Маринова – секретар на общината. Лицето има необходимата образователна степен, риск-мениджър е в Общината, като за следващото заседание на комисията се задължава Р. Маркова да представи копия на документи от досието на лицето, удостоверяващи необходимия управленски стаж от 5 години.

Протоколът се състави в един екземпляр.

На основание чл.8, ал.4 от Наредба за процедурата за определяне на състава и дейността на одитните комитети в организациите от публичния сектор, настоящият протокол подлежи на публикуване на интернет страницата на Община Несебър.

 

Комисия:              ………/п/……….