• Къде мога да паркирам? Кои са зоните за платено кратковременно паркиране?

    ОБЩИНСКИ ПАРКИНГИ, цена за автомобили: престой до 6 часа – 2,00 лв. на час; престой над 6 часа до 24 часа – 12,00 лева на денонощие. Цена за автобуси: за престой до 6 часа – 5,00 лв. на час; за престой над 6 часа до 24 часа – 30,00 лв. на денонощие.

    град Несебър – стара част: Паркинг „Север – голям” и паркинг „Крайбрежна алея – юг“. Паркинг „Север – малък” и паркинг „Морска гара” са с абонамент.
    град Несебър – нова част:
    Паркинг „Вятърна мелница” – и за репатрирани МПС 0893505202– работи целогодишно,  паркинг „Яхтено пристанище” и паркинг „Пощата“.
    Паркинг „Училище „Любен Каравелов” е с абонамент.
    Безплатни паркинги: в жк „Черно море“ и пред Градски стадион;

    к.к. Слънчев бряг, зона запад – Паркинг „Млечен бар” и за репатрирани МПС, само от зона запад – 0893505208. За територията на зона „изток“ на кк Слънчев бряг трябва да се обърнете към „Слънчев бряг“ АД, info@sunnybeachbg.net, 0554 22510.

    гр. Обзор: Паркинг „Ореха” на ул. „Първомайска“ №2 и за репатрирани МПС – 0894455197, паркинг „Хелиос бийч“ на ул. „Черноморска“, паркинг „Дуков“ на ул. „Рибарска“ и паркинг пред Кметството на ул. „Иван Вазов“ №2.
    Паркинг „Стадиона”, Паркинг до „Детска градина”, Паркинг „Градски парк”, Паркинг на ул. „Трети март”, Паркинг кв. „Север” са с абонамент.

    гр. Свети Влас: Паркинг на ул. „Цар Симеон” (до детската градина) и за репатрирани МПС – 088893303729; Паркинг „Централен плаж”.

    За освобождаване на репатрирано МПС се заплаща 50,00 лв. + престой в наказателен паркинг – 2,00 лв. на час.
    Места за спиране и паркиране на автобуси, извършващи туристически обществен превоз в страната и чужбина: гр. Несебър – стара част – паркинг „Север – голям”; гр. Несебър – нова част – паркинг „Вятърна мелница”.
    Лицензирани товарни таксита и товарни автомобили могат да се наемат от терена срещу склад „Биляна” на входа на гр. Несебър, кв. „Стадиона“.

    Кол център, свързан с пропускателния режим в Стария Несебър – при настаняване на туристи с предварително уведомяване от страна на домакините, в случай на авария или други неотложни събития: 0893505534 или на kpp@nesebar.bg.

    ЗОНИ ЗА ПЛАТЕНО КРАТКОВРЕМЕННО ПАРКИРАНЕ:

    • от 01.06 до 30.09 – за всички дни от седмицата между 09.00 ч. и 20.00 ч.
    • от 01.10 до 31.05 – от понеделник до петък, без официалните празници, между 08.00 ч. и 17.00 ч.

    цената е 1,20 лв. на час (допустим престой – до 3 часа) в гр. Несебър:
    – ул. „Любен Каравелов“, зоната заключена от кръстовището с ул. „Еделвайс“ до кръстовището с ул. „Отец Паисий“;
    – ул. „Иван Вазов“, зоната  заключена  от  кръстовището с ул. „Отец Паисий“ /зала Мелсас / до кръстовището с ул. „Христо Кудев“;
    – ул. „Морска“ (улицата между Градски парк и хотел „Виго“).

    • Трябва ли да подавам справка-декларация за туристически данък?

    Лицата, извършващи хотелиерство в категоризирани/регистрирани места за настаняване са длъжни ежемесечно до 15-о число на месеца, следващ месеца, през който са предоставени нощувките, да подадат в Община Несебър декларация по образец.
    Месечните справки декларации за реализирани нощувки могат да се подадат по един от следните начини:
    – на e mail: turistdanak@nesebar.bgСправките – декларации трябва да са подписани и подпечатани с мокър печат, сканирани в PDF формат.
    – чрез Български пощи или куриерска услуга на адрес: гр. Несебър, ул. „Еделвайс“ № 10;
    – в Центъра за административно обслужване.

    • Къде се намира Центърът за административно обслужване?

    гр. Несебър,  ул. „Еделвайс“ № 10, разполага с два офиса.
    https://www.google.com/search?channel=trow5&client=firefox-b-d&q=%D0%BD%D0%B5%D1%81%D0%B5%D0%B1%D1%8A%D1%80+%D1%83%D0%BB.%D0%B5%D0%B4%D0%B5%D0%BB%D0%B2%D0%B0%D0%B9%D1%81+10
    Работно време с граждани от понеделник до петък от 8.30 до 16.30 часа. Касите приключват работа в 16.00 часа.

    Гражданите и гостите на гр. Обзор ползват фронт-офис в Кметство Обзор: ул. „Иван Вазов“ №2, 0556 35100, kmetstvo_obzor@abv.bg.
    Повече информация може да прочетете тук: http://www.nessebar.bg/caio.html

    • Как мога да заплатя за услуга, предоставяна от Община Несебър?

    Как мога да заплатя данъчни и други задължения към общината?

    Основание за плащане: вид на услугата или входящ номер.

    • Чрез интернет страницата на Община Несебър, раздел „Е-услуги“: http://www.nessebar.bg/eservices.html, чрез: а) ЕГН/БУЛСТАТ + входящ номер от общината; б) ПИК към НАП; в) квалифициран електронен подпис.
    • В касите на ИЗИПЕЙ в цялата страна – с ЕГН/БУЛСТАТ.
    • През интернет системата ИПЕЙ – с ЕГН/БУЛСТАТ.
    • На касите в Центъра за административно и информационно обслужване в брой или чрез ПОС- терминал.
    • Предлагат ли се електронни административни услуги и по какъв начин?

     

    • Ако притежавате Квалифициран електронен подпис (КЕП) Вие може да използвате Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги: https://unifiedmodel.egov.bg/wps/portal/unified-model/for-citizens-and-businesses/active-e-admin-services/active-e-admin-services. Следвайте описаните указанията. Необходимо е да си направите регистрация в Системата на сигурно електронно връчване – безплатно, бързо и удобно.
    • Ако притежавате Квалифициран електронен подпис (КЕП) Вие може да заявите някои от административните услуги по гражданска регистрация, местни данъци и такси и премахване на дървесна растителност на интернет страницата на Община Несебър, раздел „Е-услуги“: https://nesebar.imeon.bg/WebUslugi/WebSiteApp/frmEUslugi.aspx . Следвайте описаните указания.

     

    • Как може да бъде получен изготвения документ от общинската администрация?

    По Ваш избор. При заявяване на услугата трябва да посочите желания от Вас начин за получаване на крайния документ:

    •  на гише в Центъра за административно и информационно обслужване;
    • Чрез лицензиран пощенски  куриер на посочен от Вас адрес и за Ваша сметка;
    • Чрез Системата за сигурно електронно връчване, ако притежавате профил там.
    • По електронен път на посочена електронна поща.

     

    • Как мога да променя постоянен и/или настоящ адрес?

    Документи се подават в населеното място в община Несебър, където е адреса, който ще се променя. За адреси в кк Слънчев бряг се посещава офиса на общината в кк Слънчев бряг, кв. „Чайка“ №61. Необходимо е:

    • Попълнена бланка по образец за промяна на постоянен или настоящ адрес;
    • Уведомително писмо от МВР за разрешено постоянно пребиваване или удостоверение от МП за придобито българско гражданство (за чужденци);
    • Копие от нотариален акт, договор за покупко-продажба, настанителна заповед   или договор за наем/ползване на имота за жилищни нужди;
    • Документ за самоличност – за справка;
    • Декларация по образец по чл. 92, ал. 3 от Закона за гражданската регистрация за съгласие на собственика на имота.

    В случай, че не подавате заявлението лично, ще Ви е необходимо и изрично нотариално заверено пълномощно.
    За регистрация на малолетни и непълнолетни деца заявяването се извършва от законните им представители.

    • Законен наследник съм на починало лице. Къде трябва да подам искане за издаване на удостоверение за наследници?

    Удостоверение за наследници се издава от кметството (общинския център – за гр. Несебър) по последен постоянен адрес на починалото лице. За предоставяне на документа е необходимо да се подаде искане по образец от наследник или подаващият да представи нотариално заверено пълномощно, с което е упълномощен от наследник.
    Изключително важно е в искането да се попълнят коректно всички наследници на наследодателя, включително и починалите, като под тях се вписват техните наследници.
    След издаването на удостоверението от него ще могат да се ползват всички наследници на починалия, като начин за легитимация пред институциите.

    • Как да получа дубликат на акт за раждане?

    Ако сте лице, родено на територията на община Несебър или  родено след 2000 г., за да получите дубликат на акт за раждане е необходимо заявление по образец от Вас, родител/настойник за непълнолетните лица или упълномощено лице. Заявлението се подава в Центъра за административно и информационно обслужване или в съответното кметство.

    • Как мога да подам сигнал, оплакване или похвала?

    – Чрез e-mail : signali@nesebarinfo.com;
    – На входа на административната сграда на Община Несебър е поставена пощенска кутия за подаване на жалби, сигнали, мнения и препоръки.
    – Чрез лицензиран пощенски оператор.
    – Сигнали за корупция на общинските служители се подават на: +35955429324 – денонощна система за гласови съобщения, anticoruption@nesebar.bg, пощенската кутия за сигнали за корупция, поставена на входа на административната сграда на Община Несебър и в офисите на Центъра за административно и информационно обслужване. Анонимни сигнали не се разглеждат.
    – Сигнали за нарушения по Закон за защита на лицата, подаващи сигнали или публично оповестяващи информация за нарушения се подават на 0554 29308 – денонощна система за гласови съобщения; narushenia@nesebar.bg; чрез лична среща с отговорното лице:  Виолета Попова – старши юрисконсулт в отдел „Правно-нормативно обслужване“.   За повече информация: https://www.nesebar.bg/signali.html.

          10. Къде мога да намеря информация за културни и спортни мероприятия в Община   Несебър?
    На интернет страницата: http://www.nessebar.bg/ се публикува Културния  афиш за месеца и новини за предстоящите събития на територията на общината.
    За информация се обръщайте към отдел „Несебър – световно наследство, туристическа реклама и култура“:            0554 43074, nsn2012@abv.bg, Кремена Стоянова – +359893303679 или PR служителите: pr@nesebar.bg, 0554 29366.